ЗА ВЕЧНИТЕ ПРОБЛЕМИ ЗА ДОБРОТО И ЗЛОТО
В рубриката „Очи в очи“ ви срещаме с творци от екипа, който реализира спектаклите, показвани на digitaltheatre.bg Онлайн зрителите избират първите участници в срещите.
Росица Миновска-Деведжиева режисира спектакъла „Зли вълшебства, добри вълшебства“ и играе в него.
Пиесата „Зли вълшебства, добри вълшебства“ живее на сцената вече 30 години. Според режисьорката Росица Миновска-Деведжиева – защото поставя вечни въпроси за проблемите в поведението на малките деца – бъдещите големи хора в обществото. Роси пише пиесата по книгата „Азбука на вежливостта“ на руската авторка Людмила Василиева-Гангнус.
„Приказките за деца винаги завършват с това, че доброто побеждава злото. Допреди не съвсем отдавна това звучеше даже изтъркано някак си… Но в днешно време е повече от необходимо децата да имат тази увереност – че доброто, все пак, макар и трудно, накрая би трябвало да възтържествува“, казва Росица Миновска-Деведжиева.
В това специално интервю за сайта digitaltheatre.bg ще разберете още:
Защо пиесата „Зли вълшебства, добри вълшебства“ е много важна в живота на Роси, а и не само в нейния?
Кои са любимите детски автори на Роси, която е сред най-задълбочените изследователи на творчеството на Ханс Кристиян Андерсен в България?
Как един мюзикъл, който не е куклен, но актьорите играят с кукли, може да спре дъха на професионалния куклен режисьор, да го вдъхновява и презарежда?
СПЕЦИАЛНО
Зад кулисите
В „Приключения чудати с фигури познати“ актьорите Илия Деведжиев, Анелия Пейчева и Росица Миновска-Деведжиева пеят поне 15 песнички.
Куклите от спектакъла „Зли вълшебства, добри вълшебства“ имат доста интересна и направо драматична история.
Илия Деведжиев пише тази пиеса като част от задача за възпитаването на малките и най-малките граждани.
ПРОДУКЦИИ
Спектакли
След пътешествие, пълно с приключения, найлоновата торбичка научава тайната на рециклирането и с помощта на момченцето Коки.
Една невероятна история за Чудната монета Аспра, която отвежда едно Момче от днешно време в Средновековието, право в двора на Червенския болярин.
Това е една пиеса за вежливите думички. Онези, които уж всички знаем, но дали осъзнаваме вълшебството, което носят?